woensdag 25 september 2013

aforisme 1074 2013 Oh Heere

Mocht oh Heere, als gevolg van mijn opwinding van de afgelopen tijd mijn hart het begeven en kan ik toch nog een nieuw hart krijgen, geef me dan een links en onbedorven hart. Een onschuldig hart het liefst, dat de listen en de lagen van de rede weet te weerstaan. Geef me gelijk een paar nieuwe ogen die minder zien. Een paar oren ook die minder horen en een mond die altijd op vriendelijk staat. Maar beter nog oh Heere, laat mij als ik dan toch sterven moet, niet terugkomen. U schijnt een drie-eenheid te zijn. Met uw almacht die hopelijk ook uzelf betreft, moet het niet al te moeilijk zijn uzelf tot in het oneindige op te splitsen. Stuur, als u dit zo nodig vind, u zelf in het vervolg in veelvoud maar naar beneden en laat mij alstublieft erbuiten.